Instagram is een miljoenenbedrijf. Dankzij smartphones en tablets, hebben mensen onmiddellijk toegang tot sociale media. Ze grijpen constant naar hun telefoon en zoeken vaker visuele stimulatie en inspiratie op Instagram . Volgens de laatste cijfers, heeft de app 800 miljoen actieve gebruikers per dag . Influencers spelen hier slim op in, door duurzame relaties aan te gaan met merken en dankzij deze sponsoring geld in het laatje te brengen. Het blijkt dus erg nuttig te zijn om Instagram te gebruiken ter promotie van je bedrijf. Een visueel sterk account dat actief blijft posten, trekt mensen naar de website of voordeur van je bedrijf.
Het klinkt perfect: een poel van ongeveer 800 miljoen actieve Instagramleden, jouw potentiƫle publiek. Voor je aan Instagram begint, is het echter belangrijk om het algoritme van Instagram te begrijpen. Het algoritme zorgt ervoor dat posts gerangschikt verschijnen op onder andere aantal volgers, interacties en populariteit . Actieve accounts met actieve volgers komen dus bovenaan te staan, waardoor ze nog meer interactie hebben. Gelukkig speel je gemakkelijk in op dit algoritme, zodat ook jouw account bovenaan komt te staan.
Het klinkt vreemd om ter promotie van je eigen account actief te interageren op de accounts van anderen . Dit is echter een belangrijk punt, want als je accounts zoekt met een doelpubliek dat voor jou interessant is, zien zij jouw account ook passeren. Probeer naast likes ook een comment achter te laten met een positieve, relevante reactie. Probeer zeker een uur ās ochtends en een uur ās avonds vrij te maken om actief te reageren op andere accounts. Je creĆ«ert zichtbaarheid en je zorgt ervoor dat de eigenaars van de accounts jou leren kennen en ook op jouw posts zullen reageren.
Ken je het account āinsta_repeatā? Dit is een account waarop verschillende Instagramfotoās met hetzelfde thema gebundeld worden. Het is zeer confronterend, en best hilarisch, om te zien hoe vaak ƩƩn soort foto gemaakt wordt door verschillende influencers. Probeer dus weg te stappen van de klassiekers en ontwikkel je eigen stijl en focus . Unieke accounts trekken trouwe followers aan, die fan zijn van wat jouw account speciaal maakt. Post liever ƩƩn keer per dag een kwalitatieve, geĆÆnspireerde foto dan een foto die al meerdere keren herkauwd werd.
Hashtags dienen als zoekfunctie voor de content die mensen willen terugvinden. Een juiste gekozen hashtag trekt mensen naar jouw account . Het is bovendien interessant om je eigen hashtag te ontwikkelen, zodat je herkenbaarheid creƫert doorheen jouw posts en voor anderen om content die aan jou gelinkt is te taggen. Keyhole.co is een handige website om de populariteit van bepaalde hashtags na te gaan. Kies ƩƩn van de hashtags die het vaakst gezocht wordt en die te maken heeft met de content die jij post. Dit zorgt ervoor dat je een grotere kans hebt om gespot te worden.
Met de introductie van de āStoriesā functie in 2016, evolueerde de focus van Instagram. Je post er content die 24u beschikbaar blijft en daarna verdwijnt. Door het snel delen van filmpjes en fotoās, vergroot je de betrokkenheid van je followers. Mensen hebben een voyeuristisch kantje en weten graag waar influencers mee bezig zijn. Het zorgt ervoor dat ze een kijkje mogen nemen in jouw leven , iets wat ze minder krijgen bij sterk gecureerde fotoās en filmpjes die gedeeld worden op de gewone Instagram feed. Bovendien zijn er speciale effecten en filters beschikbaar in de Stories, waardoor je ze in het oog laat springen.
Wil jij zelf ook een carriĆØre als influencer najagen? Bekijk zeker onze andere socialemediaopleidingen, zodat ook jij sociale media leert gebruiken voor marketing en professionele doeleinden.
blogTags
fCompareCourses
fCompareMax3Courses
-
blogShare