Cognitieve stimulering

Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat de cognitieve ontwikkeling van een kind afhangt van de interactie met de omgeving. De juiste stimulering op het juiste moment heeft een positieve invloed op de mentale en intellectuele groei. Tijdens onze innovatieve vakanties zetten we in op een intensivering van het vermogen van drie cruciale aspecten verweven met de cognitieve ontwikkeling van een kind: denken, onthouden en leren.



Denkvermogen


Van hun 6 tot en met hun 15 jaar zijn kinderen in staat om regels te leren en steeds meer verbanden te zien tussen verschillende factoren. Door ze op dat moment bloot te stellen aan relevante, praktische kennis, zal hun denkvermogen alleen maar toenemen.


Geheugen


In de lagere schooltijd verbetert het geheugen van kinderen aanzienlijk. Vanaf hun 6 jaar zijn ze in staat om cijfers te onthouden en omgekeerd op te zeggen. Het geheugen van jongs af aan trainen in onderwerpen die zowel aangenaam zijn voor jouw kind als nuttig in de maatschappij van morgen, is dus een enorme troef.

Leervermogen


Naast lezen, schrijven en rekenen, beginnen kinderen vanaf hun 6 jaar in staat te zijn meer en meer specifieke kennis op te slaan. Daarnaast leren ze nadenken over manieren om dingen te onthouden. Kortom: de leeftijd tussen 6 en 15 jaar is perfect om nieuwe vaardigheden te leren. Dat maakt de ontwikkeling van future-proof skills op dat moment zo cruciaal.

fCompareCourses

fCompareMax3Courses

-
0